Persberichten IAB-Belgium

Contactpersoon voor de pers

Voor al je vragen, kan je terecht bij Jeremy Muylaert, project manager IAB Belgium, of Patrick Steinfort, voorzitter IAB Belgium

IAB, The Egg
Barastraat 175,

Tel : +32 (0)2/526.55.65
Fax : +32 (0)2/526.55.60
E-mail: jeremy@iab-belgium.be
E-mail: president@iab-belgium.be

IAB brengt whitepaper over automated trading uit

Om adverteerders, uitgevers en agentschappen wegwijs te maken in de nieuwe evoluties op het vlak van het online kopen en verkopen van display advertising, bracht IAB de Belgische expertise samen in een whitepaper.

Patrick Marck verlaat IAB Belgium

IAB Belgium kondigt het vertrek aan van Patrick Marck als directeur van de vereniging. "Na 6 jaar IAB te leiden  ben ik toe aan een nieuwe uitdaging," aldus Patrick Marck. "Het was een plezier om samen met de leden IAB uit te bouwen en om mee vorm te geven aan de Belgische digitale reclamesector."

TBWA en KBC grote winnaars van de IAB MIXX Awards 2013

Met maar liefst 10 awards én de ‘Agency of the Year’ Award is TBWA de overduidelijke winnaar van de 7de editie van de IAB MIXX Awards. KBC won 4 awards en de ‘Advertiser of the Year’ Award.

158 campagnes strijden om de IAB MIXX Awards

118 unieke campagnes zijn ingediend voor de IAB MIXX Awards, een nooit eerder bereikt record, én dubbel zoveel als voor de vorige editie.

3D geprinte award voor de IAB MIXX Awards

De winnaars van de IAB MIXX Awards krijgen op 17 oktober een nieuwe beeldje overhandigd. "Het concept van het digitale vakmanschap vind je niet alleen terug in de nieuwe categorieën van de IAB MIXX Awards, maar ook in de award zelf," aldus Patrick Marck, general manager van IAB Belgium.

Deadline cases IAB Mixx Awards uitgesteld tot 30 september!

Goed nieuws voor degenen die hun beste digitale campagnes voor de IAB MIXX Awards 2013 nog willen indienen : De deadline is verplaatst naar 30 september om middernacht.

Gert Pauwels (tbwa) aan het hoofd van de Online Campaigns Jury

,Creativiteit, strategie, het gebruik van de digitale media en de resultaten : dat zijn de criteria waarop de Online Campaigns Jury van de IAB MIXX Awards de inzendingen zal beoordelen. De Jury onder leiding van Gert Pauwels (tbwa) selecteert de knapste digitale campagnes in B2C, B2B en Non-Profit.

Campagnes en merkstrategie onder de loep van de ‘Social’ Jury

Welke merken mogen de Best Social Media Brand Awards in ontvangst nemen ? Welke campagnes winnen de Best in Social Award ? Wie scoort met de beste content marketing approach ? Dat wordt beslist door de ‘Social’Jury van IAB MIXX Awards.

Petra Sell leidt ‘Webdesign’ Jury van de IAB MIXX Awards

De gloednieuwe categorie ‘Best in Webdesign’ van de IAB MIXX Awards krijgt een aparte experten-Jury. Petra Sell, die haar sporen verdiende bij Prophets en Boondoggle, leidt de ploeg die alle inzendingen zal beoordelen op creativiteit en innovatie.

De ‘Developers’ Jury van de IAB MIXX Awards is gekend !

Met het uitbreiden van het aantal categorieën, beoordelen vier aparte Jury’s de inzendingen van de IAB MIXX Awards 2013. Elke Jury krijgt één of meerdere categorieën toegewezen volgens zijn vakgebied en heeft de zware taak om het beste digitale werk er uit te halen.

IAB Academy stoomt je klaar voor het najaar

De zomermaanden zijn het ideale moment om uw nieuwe recruten en ervaren marketeers te laten duiken in de wondere wereld van digital advertising. Daarom organiseert IAB Belgium de IAB Academy een driedaagse basisopleiding over online advertising & digital marketing op 5, 6 en 7 augustus.

Revolutie bij de IAB MIXX Awards

Nieuwe categorieën maken IAB-awards nog digitaler. Om de IAB MIXX Awards nog beter te laten aansluiten bij de strategische, creatieve en innovatieve realisaties in de digitale reclamesector, kondigt IAB-Belgium nieuwe categorieën aan en een vernieuwd jureringsproces. De vernieuwde awards bekronen voortaan zowat alle beroepen die digitaal in hun genen hebben.

De Europese online reclamemarkt groeit tot 24 miljard euro

24 miljard euro, dat investeerden adverteerders in 2012 aan reclameruimte in de Europese internetsector. In vergelijking met 2011 betekent dit een groei van 11,5%. Ook in België blijft internetreclame aan belang winnen; de totale uitgaven stegen van 365 miljoen naar 372 miljoen euro (+2%). Dit blijkt uit de jaarlijkse AdEx-studie van het Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) waarvoor de uitgaven in internetreclame voor 26 Europese landen werden geanalyseerd.

Five Belgian nominees at IAB Europe MIXX Awards 2013

IAB Europe is delighted to announce this year’s shortlist for the MIXX Awards Europe 2013. The Awards received a record number of entries with a total of 234 cases and the jury nominated 3 cases per category. The winners of each category will be announced during the Awards Ceremony on the evening of the first day of IAB Europe’s event Interact in Barcelona on 23rd May (www.interactcongress.eu). Out of the 27 nominees, Belgium can count on 5 nominations: TBWA Brussels – The birth of the bpack; These days – Champion of the Fans; Duval Guillaume Modem – Push to add drama; Emakina Direct – Samsung World; ZOrganize – Extra Loyalty Card

Kimon Zorbas volgt Alain Heureux op binnen het IAB Europe Management

IAB Europe bevestigt het vertrek van Alain Heureux als CEO&President van IAB Europe om de fakkel door te geven aan haar vice-president Kimon Zorbas. Deze wissel werd al langer gepland en biedt Alain Heureux de mogelijkheid om zich te focussen op nieuwe professionele uitdagingen.