Regulate

De Workgroup Regulate concentreert zich met verschillende projecten op het verbeteren van de digitale supply chain, ondermeer via standardisatie. Maar ook het verdedigen van de belangen van de digitale reclamesector bij de overheid en in samenwerking met andere associaties.

De Workgroup focust op 3 prioriteiten :

1. Data Protection & Cookies
De komende jaren staat het verder ontwikkelen van de privacy wetgeving hoog op de agenda van de Europese en Belgische wetgever. Speciale aandacht gaat naar nieuwe regels over cookies, tracking en het gebruik van online data. Samen met IAB-Europe analyseert IAB-Belgium de voorstellen en werken we aan concrete en werkbare oplossingen voor onze sector die eveneens rekening houden met de privacy en surfervaring van de online consument.

2. IAB Standaarden
De innovaties van display advertising (online maar ook via smartphones en tablets) maakt het nodig om regelmatig de standaardformaten en ‘tech specs’ te actualiseren.

3. Metrics
Het grote voordeel van het internet is de meetbaarheid, maar de vergelijkbaarheid van deze cijfers over de diverse kanalen heen blijft een struikelpunt. Zowel in de US als in Europa werkt IAB aan standaard metrics voor online branding. Op Belgisch niveau focussen we ons op het informeren van de markt over welke digitale KPI’s en metrics te gebruiken voor branding en performance campagnes.

 

Om deel te nemen aan de project groups, contacteer IAB!