Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur van IAB Belgium geeft richting aan de strategie en de projecten van de vereniging. De Raad is samengesteld uit 12 leden: 2 adverteerders, 2 media-agentschappen, 2 reclamebureaus, 2 regies, 2 uitgevers en 2 digitale dienstenleveranciers. De voorzitter, twee vice-voorzitter, de penningmeester en de general manger vormen het Executive Committee (Exec). Om de twee jaar stemmen de leden van IAB Belgium tijdens de Algemene Vergadering voor een nieuwe Raad van Bestuur. De eerstvolgende verkiezingen gaan door begin 2017.

IAB Board

Op 31 januari 2015 verkozen de IAB-leden deze bestuursleden:

Adverteerders:

  • Delphine Van Loocke – Media Manager – KBC
  • Isabella Campellone – Head of Direct Sales – BNP Paribas Fortis

Mediabureau’s

  • Corentin Franzin – Connecting Digital Media – Havas Media
  • Tom Van Hoof – Client Service Director – Mediabrands/Initiative
  • Stéphanie Radochitzki – Digital Strategy Manager – SPACE

Reclamebureau’s

  • Steven Verbruggen – Managing Director – AdSomeNoise
  • Cedric Cauderlier – Senior Digital Strategist & Co-founder – Mountainview Agency

Uitgevers

  • Patrick Steinfort – Manager – Pragma Consult
  • Charlotte Van Coevorden – Sales Manager Digital – Mediahuis Connect

Regies

  • Frédéric De Decker – Sales Director – Hi-Media
  • Bart Swimberghe – Skynet Saleshouse Marketing Manager – Skynet Proximus

Digital Service Providers

  • Laurent Deramaix – Commercial Devices Sales Lead – Microsoft
  • Jan Decorte – Partner – KOAN Legal Strategies

IAB Exec

Het dagelijks bestuur van IAB Belgium wordt waargenomen door het Executive Committee. In dit comité zetelen de voorzitter, de twee vice-voorzitters, de penningmeester en de general manager. Zij vertalen de doelstellingen van de vzw in de dagdagelijkse activiteiten.

Voorzitter : Patrick Steinfort – Pragma Consult
Vice-Voorzitter : Charlotte Van Coevorden – Mediahuis Connect
Vice-Voorzitter : Bart Swimberghe – Skynet Proximus
Penningmeester : Corentin Franzin – Havas Media

Workgroups& Task Forces

Om de verschillende projecten te realiseren, werkt IAB Belgium met ‘project groups’ over de drie actiedomeinen: Regulate, Inspire & Educate. Het aantal werkgroepen is bewust beperkt opdat zij zich dan beter kunnen focussen op de prioriteiten voor de sector. Elke ‘project group’wordt gecoördineerd door één van de IAB-Belgium teamleden.

Vraag de laatste versie van de statuten via info@iab-belgium.be.