IAB Spiders & Bots List

Om te zorgen dat de bereikcijfers voor online reclamecampagnes en websitebezoek zo correct mogelijk zijn, hebben IAB en ABC (UK) een partnership gesloten om het toenemend ‘non-human traffic’ van robots en spiders te kunnen weren uit deze bereikcijfers.
Met de stijgende online reclamebestedingen is het aan IAB om adverteerders en media agentschappen het vertrouwen te bieden in de ‘ad impressions’ cijfers. De implementatie van de international IAB/ABC UK Spiders & Bots List is een belangrijke stap om te vermijden dat ‘non-humantraffic’ meegeteld wordt in de web analytics. Deze lijst wordt maandelijks upgedated en filtert alle ‘non-human’ activiteit van gekende ‘spiders’ en ‘bots’ die anders de ‘ad impression’ en website bezoekcijfers aanzienlijk kan opblazen.

Dankzij deze IAB Europe/ABC UK lijst kunnen media agentschappen en adverteerders gerust zijn dat hun online campagnes het bedoelde bereik behaalt: echte consumenten die aankoopbeslissingen nemen. Het laat de online uitgevers eveneens toe om betrouwbare cijfers te rapporteren over de eigenlijke online interactive van hun websites. Deze win-win situatie biedt de ganse online advertising markt extra vertrouwen.

Registratiekost
• Niet-IAB-leden betalen 3.600 euro per jaar (excl. BTW).
• IAB-leden betalen slechts 11.900 euro per jaar (excl. BTW).

Registreren
Vraag meer infomatie en het inschrijvingsformulier aan bij IAB (info@iab-belgium.be)