IAB Dashboards

Hoe ‘connected’ is de Belgische consument? Wanneer gebruikt ie zijn laptop, smartphone of tablet? Weet de consument wat cookies zijn en verwijdert hij die? Stuk voor stuk vragen waarvan het antwoord evolueert in de tijd, afhankelijk is van verschillende socio-demo variabelen en een belangrijke impact kunnen hebben op je digital advertising/marketing strategie.

Dat is de reden waarom IAB Belgium samen met Nielsen elke zes maanden een onderzoek voert naar de digitale connectiviteit en het gedrag van de Belgische consument. Samen met Wondergraphs, ontwikkelde IAB Belgium een online tool die je de mogelijkheid geeft om met de data te spelen. Voor elke vraag kan je immers zelf filteren op criteria zoals geslacht, leeftijd, beroep, opleiding, en  inkomen. En dankzij de 6-maandelijkse herhaling van de studie, krijg je ook een evolutie in de tijd te zien. Daarnaast kan je kiezen op welke grafische wijze je de resultaten wenst voor te stellen en kan je deze downloaden of delen met je collega’s.

IAB-leden hebben gratis toegang tot een gedeelte van de vragen. Volledige toegang is betalend (jaarlijks abonnement), maar IAB-leden genieten van een fikse korting.

>> naar de IAB-Dashboards site